Menu
Rabatter på op til 50 %! - Black Friday-tilbud hos Medpets! Læs mere

Returnering

Her kan du finde alle oplysninger vedrørende din fortrydelsesret og hvordan du kan returnere en ordre til Medpets.

Hvordan kan jeg gratis returnere min ordre?

Du kan returnere din ordre let og gratis med DHL. Afhængigt af om du har bestilt med eller uden en Medpets-konto, skal du følge nedenstående trin:

– Bestilt med en Medpets-konto
– Log ind på din konto.
– Klik på “Returnerer.
– Vælg det, du vil returnere.
– Klik på “Anmod om retur.

Du modtager derefter automatisk returformularen og returetiketten via e-mail. Udfyld formularen og læg den i den originale forsendelsesæske med returneringen. Sæt DHL-returetiketten på den bredeste side af kassen.
Aflever din pakke på et DHL-postkontor, en DHL-pakkeforretning eller en DHL Pakkestation. Opbevar dit leveringsbevis et sikkert sted. Så snart vi har modtaget og behandlet din retur, modtager du dine penge tilbage hurtigst muligt.

Bestilt uden en Medpets-konto

Kontakt vores kundeservice via e-mail på kundeservice@medpets.dk. Fortæl os dit ordrenummer i e-mailen. Medtag også det, du gerne vil returnere.
Du modtager derefter automatisk returformularen og returetiketten via e-mail. Udfyld formularen og læg den i den originale forsendelsesæske med returneringen. Sæt DHL-returetiketten på den bredeste side af kassen.
Aflever din pakke på et DHL-postkontor, en DHL-pakkeforretning eller en DHL Pakkestation. Opbevar dit leveringsbevis et sikkert sted.
Så snart vi har modtaget og behandlet din retur, modtager du dine penge tilbage hurtigst muligt.

Er returningen altid gratis?

Hvis du bruger vores DHL-returlabel og sender din pakke tilbage med DHL, er returneringen altid gratis for dig. Du modtager denne returetiket, når du har registreret din returnering hos os. Du kan registrere dette via din Medpets-konto eller ved at kontakte vores kundeservice.

Hvis du ikke bruger vores gratis DHL-returtjeneste, men returnerer din pakke med en anden posttjenesteudbyder, skal du selv betale for returneringen.

Yderligere betingelser for returnering af pakker

Produkter, der er købt som en del af et bundt, kan ikke returneres separat. Et bundt består af flere produkter, der tilbydes sammen til en reduceret pris. Returnering er kun mulig, hvis hele pakken returneres.

Hvor lang tid har jeg til at sende pakken retur?

Efter du har modtaget din pakke, har du 30 dage til at sende din pakke gratis retur.

Garanti og smagsgaranti

Garanti

Når du foretager et køb hos Medpets, gælder den lovbestemte garanti (i henhold til artikel 12 i vores generelle vilkår og betingelser). Den lovbestemte garanti betyder, at et produkt skal leve op til de forventninger, man med rimelighed kan have til det. Ud over denne lovbestemte garanti tilbyder vi også en unik smagsgaranti på foderprodukter.

Smagsgaranti

Hvis du ønsker at benytte dig af vores unikke smagsgaranti, skal du altid først kontakte vores kundeservice via en e-mail til kundeservice@medpets.dk. Vi sender dig derefter en smagsgarantiformular og en DHL-returlabel, så du nemt kan benytte dig af vores service.

Hvad indebærer smagsgarantien?

Har du bestilt foder hos os, som dit kæledyr ikke kan lide? Så kan du returnere det gratis. Du vil derefter modtage købsbeløbet på din Medpets-konto hurtigst muligt. Dette tilgodehavende kan du bruge til at bestille nyt foder hos os. Smagsgarantien er derfor ideel, hvis du køber en ny type foder, men finder ud af, at dit kæledyr ikke kan lide det.

Hvad er betingelserne for smagsgarantien?

  • Smagsgarantien gælder for alle mærker og typer af foder (tørfoder, vådfoder og snacks).
  • Smagsgarantien gælder kun for den mindste (billigste) variant af et foderprodukt. Hvis der for eksempel er en 1 kg-variant og en 5 kg-variant af et bestemt foderprodukt i vores webshop, gælder smagsgarantien kun for 1 kg-varianten.
  • Det foder, du returnerer til os, må for tørfoders vedkommende maksimalt være brugt 20%. Ved vådfoder må der maksimalt være åbnet 2 dåser.
  • Før du returnerer “brugt” foder til os, skal du kontakte vores kundeservice. Dette kan gøres via e-mail kundeservice@medpets.dk. Vi sender dig derefter en smagsgarantiformular pr. e-mail. Når du har udfyldt og returneret denne, vil du modtage en DHL-returlabel.
  • Returneringen af din bestilling er gratis, hvis du benytter vores DHL-returlabel og returnerer via DHL. Hvis du returnerer det (åbnede) foder med en anden forsendelsesmetode, vil forsendelsesomkostningerne være for egen regning.
  • Så snart vi har modtaget din returnering, modtager du købsbeløbet hurtigst muligt. Dette beløb indsættes på din Medpets-konto. Eventuelle betalte forsendelsesomkostninger vil også blive tilbagebetalt, hvis du returnerer hele bestillingen.
  • Hvis du har bestilt uden en Medpets-konto og ønsker at benytte smagsgarantien, skal du oprette en konto, inden du returnerer pakken. Du skal oprette kontoen med den e-mailadresse, som du har brugt til bestillingen. Det tilgodehavende vil derefter blive indsat på denne nye konto.
  • Du kan derefter bruge tilgodehavendet til at bestille nyt foder.
  • For hver bestilling kan du maksimalt benytte dig af smagsgarantien én gang. Hvis det nye foder heller ikke falder i god smag, kan du derfor ikke benytte smagsgarantien igen.

Forkert levering

I det usandsynlige tilfælde af en forkert, defekt eller beskadiget levering af din ordre skal du kontakte vores kundeservice så hurtigt som muligt, og anmode om et returmærkat. Aflever din returpakke på et lokalt postkontor efter eget valg.